Sari la conținut
Accafe
Articole

Impozitul pe avere 2025: Majorarea bazei impozabile în Moldova

Alina Bublițchi 2 min

Articole: Articolele sunt publicații care conțin informații de interes general, analize, opinii, recomandări, studii de caz, etc. și sunt destinate publicului larg.

Cuprins

Din: 02.01.2025

Analiza comparativă a indicatorilor impozitului pe avere: 2024 vs. 2025

N/o

Baza legislativă

2024

2025

1

Articolul 2872. Subiecţii impunerii

Subiecţi ai impunerii sînt persoanele fizice proprietari ai bunurilor imobiliare cu destinaţie locativă, inclusiv casele de vacanţă (cu excepţia terenurilor), pe teritoriul Republicii Moldova.

Subiecţi ai impunerii sînt persoanele fizice proprietari ai bunurilor imobiliare cu destinaţie locativă, inclusiv casele de vacanţă (cu excepţia terenurilor), pe teritoriul Republicii Moldova.

2

Articolul 2873. Obiect al impunerii şi baza impozabilă

Obiect al impunerii îl constituie bunurile imobiliare cu destinaţie locativă, inclusiv casele de vacanţă (cu excepţia terenurilor), precum şi cotele-părţi, a căror totalitate întruneşte cumulativ următoarele condiţii:

a) valoarea estimată totală constituie 2 milioane şi mai mult;

b) suprafaţa totală constituie 120 m2 şi mai mult.

Obiect al impunerii îl constituie bunurile imobiliare cu destinaţie locativă, inclusiv casele de vacanţă (cu excepţia terenurilor), precum şi cotele-părţi, a căror totalitate întruneşte cumulativ următoarele condiţii:

a) valoarea estimată totală constituie cel puțin 200 de salarii medii lunare pe economie prognozate și aprobate de Guvern pentru perioada pentru care se calculează impozitul (2025 – salariul mediu constituie: 16 100 lei (3 220 000 lei));

b) suprafaţa totală constituie 120 m2 şi mai mult.

3

Articolul 2874. Cota impunerii

Cota impozitului reprezintă 0,8% din baza impozabilă.

Cota impozitului reprezintă 0,8% din baza impozabilă.

4

Articolul 2875. Perioada fiscală

Perioada fiscală este anul calendaristic.

Perioada fiscală este anul calendaristic.

5

Articolul 2877. Achitarea impozitului

Impozitul pe avere se achită la bugetul de stat în termen de pînă la 25 decembrie a anului de gestiune.

Impozitul pe avere se achită la bugetul de stat în termen de pînă la 25 decembrie a anului de gestiune.